> Kadra
Mateusz Klein to dyrektor i założyciel Szkoły Muzyki Rozrywkowej w Żywcu, a także pasjonat muzyki i doświadczony pedagog. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach, od lat aktywnie działa jako gitarzysta, kompozytor oraz nauczyciel. Uważa stworzenie tej wyjątkowej szkoły za jedno z największych osiągnięć w swojej karierze, ponieważ dzięki niej mógł połączyć swoją pasję do edukacji z nowatorskim podejściem do pracy z uczniami i nauczycielami.
Mateusz od zawsze był przedsiębiorcą, z naturalnym talentem do tworzenia nowych inicjatyw. Jego chęć do nauczania i pracy z młodzieżą zaowocowała powstaniem szkoły, która wyróżnia się indywidualnym podejściem oraz wsparciem na każdym etapie rozwoju ucznia. W swojej pracy kładzie ogromny nacisk na rozwój osobisty, pozytywny mindset i budowanie umiejętności interpersonalnych – zarówno u uczniów, jak i nauczycieli.
Dla Mateusza najważniejsze jest podkreślanie indywidualności uczniów i wspieranie ich na każdym etapie rozwoju. Jego szkoła to przestrzeń daleka od tradycyjnych metod nauczania – miejsce, gdzie edukacja jest dostosowana do potrzeb ucznia, a muzyka staje się narzędziem do odkrywania siebie i budowania pewności siebie.
Pomimo obowiązków dyrektora, Mateusz nieustannie tworzy, komponuje i bierze udział w różnych projektach muzycznych, bo muzyka to jego życiowa pasja. Jego wszechstronność i zaangażowanie inspirują nie tylko uczniów, ale także nauczycieli, którzy czerpią z jego doświadczenia i wsparcia.
Mateusz Klein to lider, który buduje swoją szkołę na wartościach autentyczności, rozwoju mindsetu i indywidualności, tworząc miejsce, w którym każdy może rozkwitnąć zarówno jako muzyk, jak i człowiek.
Sara Górna to utalentowana skrzypaczka i ceniona pedagog, której pasja do muzyki jest rodzinną tradycją przekazywaną z pokolenia na pokolenie.
Jest absolwentką Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Bielsku-Białej w klasie skrzypiec prof. Adama Wójcika, gdzie aktywnie uczestniczyła w licznych koncertach solo i kameralnie oraz jako członek orkiestry symfonicznej, występując m.in. na Szalonych Dniach Muzyki w Warszawie i koncertując w Dubaju.
Następnie kontynuowała naukę na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie skrzypiec prof. Mieczysława Szlezera, gdzie grała z orkiestrą akademicką, występując m.in. we Francji, Niemczech i innych krajach Europy.
Pedagogika oraz kontakt z młodzieżą jest jej pasją, którą pragnie przekazywać kolejnym pokoleniom.
Joanna Motyka to utalentowana wokalistka i doświadczona trenerka wokalna, która poświęciła swoje życie pasji do głosu w każdym jego aspekcie. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale jazzu i muzyki rozrywkowej, zdobyła również podyplomowe wykształcenie z zakresu rehabilitacji zaburzeń głosu na Uniwersytecie Łódzkim.
Od siedmiu lat Asia uczy śpiewu i pełni rolę trenera wokalnego, a od dwóch lat jest członkinią Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu. Jej zaangażowanie w rozwijanie umiejętności wokalnych jest nieustanne, co potwierdzają liczne kursy i szkolenia, w których bierze udział. Najczęściej doskonali swoje umiejętności u zaprzyjaźnionego Stowarzyszenia Wokalistów MIX.
Oto niektóre z ukończonych przez Joannę szkoleń:
Doctor Vox Therapy Technique - Lax Vox
Flow Phonation
Międzynarodowe seminaria naukowe: Głos - ciało - ekspresja
Chant Talk Voice Therapy z elementami Resonant Voice Therapy
Asia uwielbia pomagać innym w odkrywaniu ich prawdziwego głosu, uważając tę podróż za niesamowicie ekscytującą i inspirującą. Z wielką serdecznością i zaangażowaniem zaprasza wszystkich do wspólnego odkrywania i rozwijania możliwości wokalnych.
Jej ciepła osobowość, profesjonalizm i pasja sprawiają, że jest cenioną nauczycielką, która potrafi zainspirować i zmotywować swoich uczniów do osiągania wokalnych szczytów. Asia Motyka to osoba, która wnosi do swojego otoczenia nie tylko wiedzę i umiejętności, ale także serce i zaangażowanie, przyczyniając się do rozwijania piękna sztuki wokalnej.
Ryszard Klein jest nauczycielem dyplomowanym. Gra na fortepianie, organach, gitarze oraz fletach prostych. Ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach na Wydziale Wokalno-Aktorskim oraz Śląską Wyższą Szkołę Zarządzania w Katowicach na kierunku Zarządzanie w Oświacie. Ukończył również Studium Pedagogiczne w Instytucie Kształcenia Nauczycieli w Katowicach, oraz trzy roczne kursy doskonalenia zawodowego. Uczestniczył w wielu kursach specjalistycznych, takich jak np. Kurs Muzyki Starowłoskiej we Florencji czy Międzynarodowa Letnia Akademia Muzyki Dawnej w Wilanowie.
Jego głównym zainteresowaniem jest psychologia humanistyczna. Pasję muzyczną i psychologiczną łączy w czasie zajęć lekcyjnych, w czasie których spotkania z uczniem stają się procesem wychowywania przez sztukę.
Jego szczególną pasją jest pisarstwo. Swoje przemyślenia zawarł w czterech książkach, z których pierwsza „Cisza. Esencja naszego umysłu”, otrzymała tytuł najlepszej książki psychologicznej roku 2012 w kategorii rozwój osobisty. Książka ta została przetłumaczona na język hiszpański i wydana również w Argentynie. Jej drugie wydanie ukazało się w Buenos Aires w 2024 roku.
Ryszard Klein posiada duże doświadczenie pedagogiczne i menedżerskie. Za długoletnią służbę otrzymał w 2013 roku Złoty Medal Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Adam Penkała to wszechstronny muzyk i pedagog, który swoim doświadczeniem i pasją wspiera rozwój młodych talentów w naszej szkole. Absolwent Edukacji Muzycznej na Wydziale Artystycznym w Zielonej Górze, Adam specjalizuje się w nauce gry na niemal wszystkich odmianach gitar – klasycznej, elektrycznej, basowej – a także na bardziej nietypowych instrumentach jak banjo i mandolina.
Obecnie współpracuje z Majtisem, wnosząc do jego zespołu swoje umiejętności i unikalny styl gry. Jako nauczyciel prowadzi także zajęcia zespołowe, wspierając młodych muzyków w odkrywaniu różnorodnych gatunków muzycznych i rozwijaniu współpracy na scenie. Adam jest osobą, która doskonale łączy szeroką wiedzę muzyczną z autentyczną radością tworzenia i nauczania.
Jego pełne zaangażowanie, otwartość i indywidualne podejście do każdego ucznia sprawiają, że jest niezwykle cenionym pedagogiem. Adam Penkała to nauczyciel, który nie tylko uczy techniki gry, ale także inspiruje do odkrywania własnej muzycznej ścieżki. W jego obecności nauka staje się przyjemnością, a każdy uczeń czuje, że rozwija się pod okiem prawdziwego pasjonata.
Kinga Wrzeszcz to utalentowana skrzypaczka i wszechstronna artystka, której pasja do muzyki i sztuki kształtowała się od najmłodszych lat. Swoją muzyczną edukację rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Witolda Rowickiego w Żywcu, kontynuując naukę w Samorządowej Szkole Muzycznej II stopnia w Żywcu, gdzie zdobyła zawód instrumentalisty.
Kinga jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, Wydziału Artystycznego w Cieszynie, gdzie uzyskała dyplom licencjata w zakresie edukacji artystycznej, specjalizując się w rytmice w edukacji dziecka oraz prowadzeniu zespołów wokalno-instrumentalnych w muzyce popularnej. Swoją edukację kontynuowała na studiach magisterskich, zdobywając specjalizację w edukacji i terapii muzycznej w pedagogice specjalnej. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Od 2012 do 2022 roku Kinga była związana z Zespołem Pieśni i Tańca „Żywczanie” jako skrzypaczka i prymistka, a w latach 2022-2023 pełniła rolę drugich skrzypiec w zespole pieśni i tańca „Bielsko”.
Kinga jest nie tylko utalentowaną skrzypaczką, ale także wszechstronną artystką, która czuje się dobrze we wszystkim, co jest związane ze sztuką – muzyką, sztukami plastycznymi oraz fotografią. Uwielbia jeździć na rowerze, szczególnie górskim, co dodaje jej energii i inspiracji.
Jej ciepła osobowość i przyjazne podejście sprawiają, że jest uwielbiana przez dzieci, a jako pedagog potrafi zainspirować i zarażać swoją pasją młodsze pokolenia. Kinga Wrzeszcz to osoba, która wnosi do swojego otoczenia nie tylko talent, ale również serce i zaangażowanie, przyczyniając się do rozwoju i szerzenia piękna sztuki muzycznej.
Grzegorz Czuchaj to wszechstronny i utalentowany muzyk, który specjalizuje się w grze na saksofonach sopranowym, altowym, tenorowym oraz barytonowym, a także w grze na fortepianie, szczególnie w dziedzinie muzyki rozrywkowej i jazzu. Jego pasja do saksofonu i fortepianu prowadzi go przez różnorodne gatunki muzyczne, takie jak blues, funk, pop, latin i jazz.
Grzegorz ukończył Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej na Akademii Muzycznej w Katowicach, zdobywając solidne podstawy teoretyczne i praktyczne w zakresie muzyki. Jego edukacja oraz naturalny talent pozwoliły mu na nawiązanie współpracy z wieloma uznanymi artystami polskiej sceny muzycznej, w tym z Anią Dąbrowską, Ireneuszem Dudkiem, Krystyną Prońko, Ewą Urygą, Beatą Bednarz, Sławomirem Uniatowskim oraz Wojtkiem Myrczkiem.
Jego umiejętności i wszechstronność sprawiły, że stał się cenionym członkiem licznych orkiestr rozrywkowych i big bandów, przede wszystkim Big Bandu Śląskiego, w którym obecnie gra. Współpracował także z Żorską Orkiestrą Rozrywkową prowadzoną przez Lothara Dziwokiego, Dziubek Band, Shakin Dudi Orkiestra oraz Siemion Band.
Grzegorz jest również cenionym pedagogiem, ucząc gry na fortepianie i przekazując swoją wiedzę z zakresu muzyki rozrywkowej młodym talentom. Jego ciepła osobowość i indywidualne podejście do każdego ucznia sprawiają, że jest wyjątkowo lubianym nauczycielem. Z wielkim zaangażowaniem i pasją inspiruje swoich uczniów, zarażając ich miłością do muzyki i jazzu.
Dzięki swojej wszechstronności, zaangażowaniu i niezwykłemu talentowi, Grzegorz Czuchaj jest nie tylko wybitnym muzykiem, ale także wspaniałym pedagogiem, który wnosi ogromny wkład w rozwój młodych muzyków i szerzenie piękna sztuki muzycznej.
Mateusz Przechrzta, znany szerzej jako Majtis, to polski wokalista i kompozytor, który z pasją łączy w swojej twórczości elementy popu, soulu, rapu i rocka. Jego muzyka nie zna granic gatunkowych, co pozwala mu na swobodne eksperymentowanie i tworzenie w różnych stylach, zawsze z unikalnym podejściem i autentycznością.
Majtis zdobył szerokie uznanie dzięki swojemu przebojowemu utworowi „VIP”, który osiągnął ponad 1,5 miliona odsłon, co potwierdza jego talent i zdolność do przyciągania słuchaczy swoją muzyką. W 2024 roku wydał swoją debiutancką płytę „Converted Jew”, która stanowiła kamień milowy w jego karierze i otworzyła nowe możliwości twórcze. Obecnie pracuje nad kolejnymi projektami, nieustannie rozwijając swoje umiejętności i eksplorując nowe muzyczne horyzonty.
Wraz z naszą szkołą Mateusz realizuje nowatorski program nauczania rapu i freestylu, który przenosi rap z undergroundu do profesjonalnej edukacji muzycznej. Jego zaangażowanie i entuzjazm inspirują każdego, kogo spotka na swojej drodze. Mateusz jest artystą, który nie tylko tworzy niezwykłą muzykę, ale także wnosi ogromny wkład w rozwój młodych talentów, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Jego innowacyjne podejście do muzyki i edukacji czyni go wyjątkową postacią na polskiej scenie muzycznej, a jego zaangażowanie i pasja sprawiają, że jest niezwykle cenionym i inspirującym mentorem.
Opis w przygotowaniu
Karol Ożga to muzyk, który od dziecka związany jest z akordeonem. Jego muzyczna pasja zrodziła się dzięki dziadkowi, który grał na tym instrumencie i zaraził go miłością do muzyki. Od tamtej pory Karol nieustannie doskonali swoje umiejętności – gra na akordeonie już od 18 lat i ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. W. Rowickiego w Żywcu.
Od ponad dekady Karol jest aktywnie związany z muzyką góralską, grając w licznych kapelach. Od ośmiu lat współtworzy kapelę góralską Kosor, w której swoją grą na akordeonie wzbogaca brzmienie zespołu, pielęgnując i rozwijając tradycje muzyczne regionu. W 2013 roku zdobył I miejsce w Szkolnym Konkursie Akordeonowym w Żywcu, co było znaczącym krokiem w jego muzycznej przygodzie.
Poza muzyką Karol interesuje się sportem, szczególnie piłką nożną i skokami narciarskimi, które stanowią dla niego doskonałą odskocznię i inspirację. Karol Ożga to muzyk z duszą góralską i wyjątkowym talentem, który zaraża swoją pasją innych i z oddaniem przekazuje tradycję akordeonową kolejnym pokoleniom.